Saját ügyfélkapuval rendelkező természetes személy ügyfelek maguk is benyújthatják pályázataikat. A saját ügyfélkapuval nem rendelkező természetes személyek és a cég, szervezet besorolású ügyfelek más természetes személy útján tudják benyújtani pályázatukat.
Ebben az esetben meghatalmazást vagy technikai közreműködést kell készíteni az elektronikus kérelem kitöltési felületen.
A Leader 2011-es pályázati körére vonatkozó 76/2011. (VII. 29.) VM rendelet lehetővé tette, hogy csak és kizárólag a HACS munkatársai ún. technikai közreműködőként segítsék az ügyfelek elektronikus pályázatainak benyújtását. A technikai közreműködő igénybevételét azonban legkésőbb a pályázat benyújtására rendelkezésre álló időszak első napját megelőző 20. napig, azaz szeptember 10-ig írásban jelezni kellett a Dunamellék Leader Egyesület felé, ahogyan erre a munkaszervezet az augusztus 11-én megjelent „Tájékoztatás LEADER projekt adatlap és pályázat benyújtásával kapcsolatos határidőkről és kötelezettségekről”tájékoztatójában felhívta a pályázók figyelmét.
Azon ügyfelek, akik nem jelezték a technikai közreműködő iránti igényüket szeptember 10-ig a munkaszervezet felé, meghatalmazott útján tudják benyújtani LEADER pályázatukat, ugyanis a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvényben (Ket.) foglaltak értelmében az ügyfél helyett meghatalmazottja is eljárhat.
Meghatalmazott bármely természetes személy lehet, aki
· MVH ügyfél-regisztrációs számmal rendelkezik, (ha még nincs, akkor a G001 számú nyomtatványon kell kérelmezni a MVH illetékes megyei kirendeltségén) valamint
· ügyfélkapus bejelentkezéssel rendelkezik (amennyiben nincs, a helyi okmányirodában lehet igényelni).
A meghatalmazást a pályázat kitöltést megelőzően kell az elektronikus felületen kitölteni, elküldeni elektronikusan az Ügyfélkapun keresztül. Valamint legkésőbb a meghatalmazásban szereplő eljárási cselekmény elvégzését megelőzően húsz nappal kell eljuttatni az ügyfél lakóhelye/székhelye szerint illetékes megyei MVH kirendeltségére!
Az MVH-nak elektronikusan beküldött „Meghatalmazás” alapján az MVH nyilvántartásba veszi a meghatalmazott adatait, a meghatalmazás idejét, a meghatalmazás jogcímét. Fontos, hogy a meghatalmazás az MVH-hoz papír alapon beérkezzen, mivel a Hivatal ezzel ellenőrzi az aláírások hitelességét.
A kérelem kitöltése csak akkor kezdhető meg, ha a meghatalmazás a MVH kirendeltségére beérkezik és elfogadásra kerül!
Meghatalmazás adható:
1. Egyes intézkedések/támogatási jogcímek intézésére (teljes hatósági eljárásra, vagy eljárási cselekményekre
2. Ügyfél-nyilvántartási ügyek intézésére
Adott jogcím, illetve eljárási cselekmény esetén több meghatalmazottat is meg lehet adni. Az adott meghatalmazás visszavonható/felmondható.
Amennyiben meghatalmazott útján történik a beadás, a meghatalmazásból 1 példány az meghatalmazónál, 1 példány a meghatalmazottnál marad, valamint 1 példányt a meghatalmazotton keresztül továbbítani kell az MVH lakóhely/székhely szerinti kirendeltségére. A dokumentum feldolgozása után lehet a kérelembe belépni.
A kérelem elektronikus úton történő benyújtása szempontjából a jelszó az ügyfél aláírását helyettesíti. Amennyiben az ügyfél megadja jelszavát meghatalmazottja vagy technikai közreműködője számára, hozzájárulását adja a nem nyilvános támogatási adatainak megismeréséhez/felhasználásához. Amennyiben az ügyfél saját ügyfélkapu regisztrációval rendelkezik jelszó használatra nincs szükség!
Azon ügyfelek, akik új igénylők vagy elfelejtették jelszavukat, új jelszót az MVH megyei kirendeltségein kérhetnek postai úton vagy személyesen a G946 Kérelem/adatszolgáltatás elektronikus úton történő intézéséhez szükséges jelszó iránti kérelem adatlapon.
A jelszót az első belépés előtt célszerű megváltoztatnia az ügyfélnek a weboldal erre kialakított felületén (ÜK nélkül).
A meghatalmazások érvényességének kezdeti időpontja a kitöltés dátuma. A meghatalmazás érvényességének vége megadható már a meghatalmazás kitöltésekor, vagy később visszavonhatja/felmondhatja azt.
Felhívjuk Ügyfelünk figyelmét, hogy amennyiben nem rendelkezik MVH regisztrációs számmal az ügyfélkapun ugyan be tud lépni, de a kérelem benyújtásához nem tud hozzáférni. Ezért a G0001-11-1 regisztrációs adatlapon szükséges a nyilvántartásba vétel kérelmezése!
További információk és nyomtatványok a MVH weboldalán az Ügyfélnyilvántartás menüpont alatt érhetőek el:
http://www.mvh.gov.hu/portal/MVHPortal/default/mainmenu/ugyfelnyilvantartas
A Dunamellék LEADER Egyesület Helyi Vidékfejlesztési Stratégiájának felülvizsgálatát teljesítette. A HVS felülvizsgálat kapcsán elkészült végleges HVS dokumentumot és LEADER célterület tervezőt a Döntéshozó Testület (Elnökség) május 19-i, a HACS tagság (Közgyűlés) a május 23-i éves ülésén elfogadta. Ennek megfelelően a HVS felülvizsgálat lezárult, a végleges Helyi Vidékfejlesztési Stratégia és a LEADER célterület tervező a „HVS felülvizsgálat 2011→HVS felülvizsgálat dokumentumai” menüpont alatt érhetők el május 27-től.
Helyi Fejlesztési Stratégia 2023-27